Nog even en dan bestaat Timetohire alweer 3 jaar! In september 2018 stonden Milad, Edwin en Fleur voor de taak om het onmogelijke mogelijk te maken en Timetohire uit te laten groeien tot de marktleider op het gebied van RPO. Inmiddels zijn wij met ruim 50 Timetohire-gekkies, die allemaal hun eigen bijdrage leveren, goed op weg dit te bereiken. Wij zijn ontzettend trots op de groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt, maar zijn nog lang niet uitgegroeid. Met groei komt verbetering en met verbetering komt verandering… ook binnen het Timetohire team, maar oog op persoonlijke ontwikkeling blijft.
In de eerste jaren was het nog mogelijk voor collega’s om onderling support te bieden en te krijgen voor uitdagingen binnen ons mooie recruitmentvak. Nu we met meer dan 50 medewerkers zijn, is dit onmogelijk. Je kunt niet meer van iedereen weten welke profielen ze zoeken, welke stakeholders gemanaged moeten worden of de status van het huidige employer brand van de opdrachtgever. Daarom is de rol van Guardian in het leven geroepen.
De Guardian is het aanspreekpunt voor de Recruitment Specialisten binnen Timetohire. De Guardians hebben elk een aantal Recruitment Specialisten over wie zij extra goed waken. Dit zorgt er voor dat er voor collega’s altijd een aanspreekpunt binnen de organisatie is. Iemand die goed weet hoe het er voor staat op je opdracht, hoe je werkzaamheden voor Timetohire verlopen en wat je op persoonlijk vlak wilt bereiken. Zo heb je altijd iemand om mee te sparren over de uitdagingen op je opdracht, je werkgeluk en je persoonlijke groei.
Hoe doen we dit?
Guardians helpen dus onze Recruitment Specialisten om het werk binnen Timetohire, maar ook de opdracht bij de klant, zo goed mogelijk uit te voeren en hiervoor support te bieden. Om dit voor elkaar te krijgen, focussen de Guardians zich op de volgende aspecten:
- Delivery: signaleren van kansen en bedreigingen op interim opdrachten en RPO projecten
- People management & talent development: support bieden bij de persoonlijke ontwikkeling en happiness door persoonlijke contactmomenten, het voeren van ambitiegesprekken en eventuele salarisverhogingen en contractverlengingen
Dit doen ze door elke maand een gesprek in te plannen met onze collega’s. Hierin bespreken ze de bovenstaande punten. Zo zorgen ze dat ze altijd op de hoogte zijn van de huidige stand van zaken. Loopt een collega op een ander moment ergens tegen aan? Dan is zijn/haar Guardian natuurlijk ook gewoon beschikbaar.
Wij (Femke Frowijn, Ruben Thenu en Kimberly de Jager) kijken ontzettend uit naar het steeds verder invulling geven aan de rol van Guardian en het realiseren van de doelen van onze Recruitment Specialisten. Door zelf te groeien in deze rol en onze collega’s te helpen groeien in het vak zorgen we er voor dat we #samensuccesvol zijn.